divendres, 26 d’agost del 2011

Risotto amb trufes negres i bolets


Risotto amb trufes negres i bolets


Bon dia! Avui m’he despertat somiant amb un risotto!!  He fet un cop d’ull enrere, i me’n recordo que un cop vaig preparar-ne un de magnífic, creieu-me.
No és una recepta difícil de fer, i amb uns bons ingredients pot quedar un plat exquisit.
La recepta la vaig trobar en una revista gourmet i l'he personalitzat.



Ingredients:


-350g de bolets (vaig comprar els que ja venen laminats )
-Paquet d’arròs amb trufa (us recomano marca“Casale Paradiso” , jo la vaig trobar al Club del Gourmet del Corte Inglés. Es pot fer també amb arròs normal o el bomba)
-2’5L de brou de pollastre (recomano el de Gallina Blanca, surt boníssim)
-1 ceba mitjana
-4 cullerades d’oli d’oliva
-1 got de vi blanc sec (és important no cuinar amb vins molt barats ja que s'evaporen i deixen el seu dubtós sabor. Els aromes que es busquen per cuinar els trobarem en vins més elaborats)
-150g de Parmigiano reggiano (jo vaig comprar-ne un que vénen ja laminat, el podeu trobar al súper a la nevera dels formatges)
-50g de mantega
-10 o 15g de trufa negre
-Sal i pebre

Recepta

1. Tallar la ceba molt picadeta
2. Rentar els bolets i tallar-los al gust (guardar-ho a part)
3. En una casserola (o paella de fang, jo vaig fer servir una casserola per les paelles), posem les 4 cullerades d’oli d’oliva i una nou de mantega i sofregim la ceba fins que quedi transparent. Afegim sal i pebre.
4. En una olla a part posarem brou a escalfar , per tal de mantenir-ho calent, sense que arribi a bullir.
5. A aquesta ceba se li afegeix l’arròs i es sofregeix a foc fort un minut més o menys. Se li afegeix el vi i es deixa que s’evapori, i se li incorporen 4 cullerades soperes del brou.
6. Es deixa coure 16 minuts,afegint de tant en tant més brou (el brou que afegim ha d’estar calent per no perdre la cocció).
7. Paral.lelament al pas 6, els bolets es posen en una paella a part i es sofregeixen una mica. Treure’ls de la paella i afegir-los al risotto 5 o 10 minuts abans de que finalitzi la cocció.
8. Al finalitzar la cocció, se li afegeix la mantega sobrant, el parmigiano laminat i ho perfumarem amb la trufa a plaquetes. Rectificar de sal i pebre.


Bon appétit!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada